روش های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

روش های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

آنچه خواهید خواند

روش های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

در این پست قصد داریم تا روش های ثبت سایت را براتون بازگو کنیم. در واقع می خواهیم به این سوال پاسخ بدهیم. اینکه چگونه سایت خود را درگوگل ثبت کنیم؟ بهتر است بدانیم در طراحی یک وب سایت تنها محتوای مناسب و طراحی زیبا کافی نیست. شما بایستی وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید. در این صورت موتورهای جستجوی گوگل معرفی می شود.  اما چگونه می توانیم وب سایت خود را به گوگل معرفی کنیم ؟ برای این کار چند روش وجود دارد. در ادامه  به آن می پردازیم:

روش های ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

قبل از هر چیزی لازمه شما وارد حساب کاربریتون بشید. ابتدا وارد حساب کاربری گوگل اکانت خود شوید. اگر اکانت ندارید بهتر است قبل از اقدام ابتدا یک اکانت یا حساب کاربری ایجاد کنید. چون در این صورت شما نمیتونید وب سایت خودتون رو ثبت کنید.

در صورتی که اکانت دارید، ابتدا وارد حساب کاربری شوید. سپس بر روی لینک زیر کلیک کنید تا صفحه مانند صفحه زیر ظاهر شود

سرچ کنسول گوگل

بر روی دکمه start now کلیک کنید تا وارد صفحه زیر شوید.

 

 

برای ثبت دامنه به دو روش می توانید اقدام کنید:

  1. از طریق وارد کردن نام دامنه سایت خود به همراه پروتکل ها  زیر دامن ها؛

    پمی توانید آدرس سایت خود را در باکس URL prefix وارد نموده نماید. سپس بر روی دکمه Continue کلیک کنید. باید آدرس سایت خود را به صورت کامل و به حالت http://YourDomain.com  وارد نمایید. بدین ترتیب تنها  URL  وارد شده تحت پروتکل مشخص شده ثبت می شود.

  2. از طریق وارد کردن نام دامنه بدون نیاز به پروتکل ها و زیردامنه ها

 

تفاوت این روش با روش فوق:

عدم نیاز به افزودن زیر دامنه ها و پروتکل های هست. بنابراین کافیست تا نام دامنه خود را در باکسDomain وارد نموده نماید. در ادامه بر روی دکمه Continue کلیک نمایید. در این روش شما باید آدرس سایت خود را به صورت YourDomain.com  وارد نمایید. در این روش ثبت مالکیت بایستی از طریق DNS record انجام شود.

 

با ثبت کلید Continue صفحه زیر ظاهر می شود.

 

 

در این پنجره روش هایی برای ثبت دامنه به شما داده می شود.  متناسب با دسترسی خودتان می توانید از یکی از این روش ها اقدام کنید. خود گوگل سرچ کنسول یک روش پیشنهادی در بای صفحه به شما ارائه می دهد. اما می توانید از هر یکی از روش های دیگر اقدام کنید.

گوگل به شما پیشنهاد دانلود فایل HTML  را می دهد.

روش های ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

 

  • روش اول؛ دانلود فایل HTML 

ابتدا فایل HTML را دانلود نماید. وارد کنترل پنل هاست خود شوید.  از طریق file manager به پوشه public_html وارد شوید . سپس فایل را آپلود نمایید. در صورتی که فایل به درستی آپلود شود.  به صفحه سرچ کنسول بازگشته و بر روی دکمه verify  کلیک نمایید.

 

  •  روش دوم HTML Tag؛

روی گزینه html tag  کلیک نمایید.  کد حاصله را دریافت نمایید. حال به وب سایت خود وارد شوید. در بخش سئو سایت کد را در بخش سرچ کنسول گوگل وارد نمایید.

در صورتی که عملیات در وب سایت با موفقیت انجام شد. به صفحه فوق بازگشته و بر روی دکمه verify کلیک نمایید.

 

  • روش سوم؛ روش Google Analytics 

این روش زمانی قابل استفاده است که شما در گوگل انلیتیک اکانت از قبل داشته باشید. اگر اکانت داشته باشید. گزینه  google Analytic را انتخاب  نمایید.  بر روی گزینه verify کلیک نمایید. در غیر این صورت از روش های دیگر استفاده کنید.

 

 

  • روش چهارم؛ Google Tag Manager

استفاده از این روش مستلزم داشتن حساب کاربری Google tag manager است. بعلاوه به دسترسی به حساب مدیریتی نیاز دارید. بنابراین اگر حساب ندارید بهتر است از روش های دیگر استفاده کنید. چنانچه حساب داشته باشید. کافی است بر روی گزینه verify کلیک نمایید.

 

 

  • روش پنج؛ Domain name provider

این مرحله کمی پیچیده تر هست. بنابراین توصیه می کنیم از روش های دیگر استفاده کنید. برای ثبت از این طریق ابتدا باید گزینه Domain name provider را انتخاب نمایید. کد ارائه شده را کپی نمایید. سپس یک ریکورد TXT در پنل هاست خود ایجاد نمایید. در ادامه آن را وارد نمایید. 

 

مطلب را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید تا آنها هم بتوانند به راحتی سایت خودشون را در گوگل ثبت کنند. اگر وب سایتتون مشکل داره می تونید با ما درارتباط باشید تا بصورت رایگان سایتتون رو آنالیز کنیم و مشکلاتش رو باهاتون درمیان بذاریم کافیه با ما در ارتباط باشید. 

0 0 رای ها
امتیازدهی به محصول
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x