ایمیل مارکتینگ چیست؟

بی شک کم و بیش با نام ایمیل مارکتینگ آشنایی دارید. ایمیل مارکیتنگ یکی از ابزارهای قوی در ایجاد تعامل با مخاطبان و به نوعی مشتریانی که توانسته اید به نوعی رضایت آنها را حتی شده برای یک بار جلب کنید. بعضا وقتی اسم از ایمیل مارکتینگ آورده می شود آن را با تبلیغات ایمیلی اشتباه می گیرند. اما هدف اصلی در ایمیل مارکتینگ ارتقا و بهبود رابطه با مخاطبانیست که ما را پذیرفته اند.

در ایمیل مارکتینگ جامعه هدف شما سیلی از ایمیل هایی نیست که آنها را بصورت اتفاقی یافته اید و یا در ازای آنها وجهی پرداخت کرده اید. بلکه جامعه هدف شما، آن دسته از مخاطبان است که با رضایت خود ایمیل خود را در اختیار شما قرار داده اند.

 چگونه میتوان مخاطبانی مشتاق داشت؟؟؟؟

جامعه هدف شما شامل ایمیل مخاطبانیست که به خواست خود در وب سایت شما ثبت نام  کرده اند. تا عضوی از مشتریان شما باشند. تا بتوانند محتوای محصولات شما را ببینند.  و یا حداقل یکبار از شما خرید کرده اند. علاوه بر این شامل افرادی می شود که در خبرنامه ها عضویت دارند.  این افراد با خواست خود تمایل به دریافت خبرنامه ها داشته اند.

پس ما و محصولات یا خدمات ما برای آنها جذابیت داشته و تمایل به ادامه رابطه دو سویه دارند. اما  اینکه ما با داشتن ایمیل مخاطبانمان تنها قصد تبلیغات داشته باشیم سبب می شود تا آنها خسته شده و ما را نادیده بگیرند.

یک اصل مهم در ایمیل مارکتینگ چیست؟

یک اصل مهم در ایمیل مارکتینگ اطلاع سانی های مفید و کاربردی به مخاطبین، ارسال آگاهی مرتبط با تخفیفات و  جشنواره هاست.

در ایمیل مارکتینگ تعداد ایمیل ها مهم نیستند ما به اثر بخشی آن ایمیل ها توجه داریم نه تعداد ایمیل ارسالی. هر چه شما جامعه هدف خود را کوچکتر کنید احتمال فروش خود را بیشتر کرده اید. سعی کنید مخاطبانی را در لیست نهایی خود قرار دهید که بیشترین تعامل رو با شما داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

5 × سه =

فهرست