پادکست و نقش آن در بازاریابی محتوا
پادکست ها یکی از محبوب ترین برنامه های حال حاضر در بین مخاطبان با سلایق مختلف محسوب میشه. بسیاری از ما علاقه زیادی به مطالعه کردن در موضوعات مختلف و کسب اظطلاعات بیشتر هستیم. اما متاسفانه مشکلات زیادی که در حال گسترش نیز هست همه ما را برآن داشته تا زمان زیادی را صرف کار و تلاش کنیم . بخش اعظمی از زمان خود را برای مطالعه، تفریح، خرید و سایر کارها از دست می دهیم. پس به ناچار به دنبال راه حل هایی هستیم که در عین کمبود وقت بتوانیم مطالعه، تفریح و حتی خرید را هم در برنامه روزانه خود داشته باشیم.
اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و میخواهید دامنه بازاریابی خود را توسعه دهید باید بدانید که تولید محتوای صوتی یا همان پادکست ها نیز راهکاری ایده ال برای معرفی شما به این جامعه هدف در حال گسترش می باشد. برخی از ما خود بدنبال ایجاد راهکارهای جدید برای توسعه این خدمات درعین سادگی، در دسترس بودن و کم هزینه بود هستیم. برخی به تولید محتواهای صوتی می پردازیم تا از آن در جهت ارتقا دانش و اطلاعات سایر افراد گامی برداشته باشیم و حتی از ان کسب درامد کنیم. برخی با توجه به حجم مخاطبانی که مدام در حال افزایش هست به فکر توسعه کسب و کار خود از روش های نوین هستیم. پادکست ها نیز به نوعی جای پای خود را در این عرصه گشوده اند. پادکست ها ی توانند جایگاه برند شما را ارتقا بدهند. شما را به مخاطبان بشناسانند.
مزیت های پادکست ها نسبت به سایر روش های بازاریابی محتوا
- یکی از اصلی ترین مزیت های پادکست ها نسبت به سایر روش های بازایابی محتوا این است که مخاطبان می توانند در حین رانندگی، در سفر، در مسیر رفت و آمد با مترو، اتوبوس و تاکسی به راحتی به محتوایی تولید شده گوش دهند و نیازی به صرف وقت اضافی ندارند.
- پادکست ها می توانند توسط هر فرد مسلط به فن بیان تولید شوند و نیاز به دانش خاصی به جز توانیی زیبا صحبت کردن ندارد.
- محتواها می تواند در هر زمینه ای باشد.
- مخاطب برای یافتن اصل مطلب بدنبال گوش کردن به همه محتوا می آید و این خوب سبب می شود تا بتوانید به راحتی برند خود را معرفی کنید.
- پادکست ها در ارتقا رتبه وب سایت نیز موثر هستند. اگر شما فایل صوتی خود را به صورا امکان پخش آنلاین قرار دهید خود سبب افزایش ترافیک وب سایتتان می شود.