تفاوت مودم GSM و سامانه پیام کوتاه چیست؟

42

تفاوت مودم GSM و سامانه پیام کوتاه چیست؟

آنچه خواهید خواند

در عناوین قبلی، درباره سامانه پیام کوتاه و مودم GSM اطلاعاتی را بدست آوردیم. حال نوبت آن است که وارد موضوع تفاوت ها شویم و تمایز هایی که بین این دو موضوع وجود دارد را بررسی کنیم. فراموش نکنید که مطالعه این تفاوت ها، باعث می شود به شکل بهتری اطلاعات را دسته بندی کنیم و نسبت به انتخاب یکی از این دو مورد، تصمیم بهتری را اتخاذ کنیم.

  1. نخستین وجه تمایز سامانه پیام کوتاه و مودم GSM مربوط به زمان ارسال می باشد. در مودم های GSM، باید برای ارسال حدودا 1000 پیام کوتاه، 10 ساعت زمان بگذارید اما این موضوع برای سامانه های پیام کوتاه به زیر یک دقیقه زمان نیاز است. تفاوت بسیار فاحش و زیاد می باشد. بنابراین در زمینه ی میزان زمان لازم، انتخاب سامانه پیامک بسیار بهتر و منطقی تر می باشد.
  2. دومین تفاوت، مربوط به تاخیر زمانی در ارسال می باشد. در مودم GSM شاهد تاخیر زمانی می باشیم و ممکن است پیامک ها حتی با تاخیر های طولانی ارسال شوند. این موضوع برای سامانه پیام کوتاه وجود ندارد و پیامک ها بلافاصله و در کمتر از چند دقیقه به دست صاحب شماره، می رسد. البته در صورت در دسترس نبودن مخاطب یا خاموش بودن خط وی، این موضوع با تاخیر زمانی همراه می شود. بنابراین در این موضوع نیز انتخاب سامانه پیامکی در اولویت می باشد.
  3. مورد سوم از تفاوت ها، مربوط به خط ارسالی پیامک می باشد. در سامانه پیام کوتاه، می توانید سرشماره هایی مانند 1000 یا 2000 را انتخاب کنید اما در مودم GSM باید از همان سیم کارتی که قرار دادید استفاده نمایید. بنابراین در این موضوع نیز انتخاب سامانه پیامکی بهتر می باشد.
  4. یکی از جالب ترین تفاوت های موجود بین سامانه پیام کوتاه و مودم GSM این است که برای ارسال پیامک در سامانه نیاز به سیم کارت نداریم اما برای مودم، این موضوع برقرار نمی باشد و حتما باید برای ارسال پیامک، سیم کارتی را تهیه و وارد مودم نمایید. در واقع یکی از مهم ترین مباحثی که پیرامون بازاریابی وجود دارد، شماره های ارسال پیامک می باشد. استفاده از سرشماره هایی نظیر 1000، 2000، 5000 یا خطوط ثابت مانند 021، می تواند در جلب اعتماد مشتریان و مخاطبین بسیار موثر تر از مواردی مانند 0991، 0930 و … کند. بنابراین در این بخش نیز سامانه های پیامکی مزیت های بهتری دارند.
  5. تفاوت دیگر بین سامانه پیام کوتاه و مودم GSM مانند استفاده از اینترنت و رادیو می باشد. به وسیله ی اینترنت، می توانیم به دنیایی از اطلاعات و ویژگی ها دست پیدا کنیم اما در رادیو، تنها به ویژگی های محدودی دسترسی خواهیم داشت. در سامانه های پیامکی، می توانیم از خبرنامه های پیامکی، ارسال با فیلترینگ های مختلف مانند جنسیت و شهر محل زندگی، ارسال به لیست سیاه، نظرسنجی های پیامکی و … استفاده نماییم در حالی که این موارد در مودم های GSM مشاهده نمی شود. بنابراین از هر نظری به این موضوع نگاه کنیم، مشاهده می کنیم که سامانه های پیامکی از مزیت های بیشتر نسبت به مودم های GSM بهره مند می باشند و به احتمال زیاد انتخاب سامانه پیام کوتاه بسیار بهتر و ساده تر خواهد بود.
0 0 رای ها
امتیازدهی به محصول
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها