تقویم محتوایی یا تقویم سردبیری (Editorial calendar, Content calendar) خروجی برنامهریزیشدهٔ استراتژی محتوا یا استراتژی بازاریابی محتوایی ککحاست. برنامهای برای هماهنگکردن تیم تولید محتوا که زمانبندی تولید و انتشار محتوای یک کسبوکار، سازمان یا برند را بهشکل روزانه، هفتگی، ماهانه نمایش میدهد. این سند کاربردی نظم خوبی به جریان تولید محتوا میدهد و مدیران محتوا به آن بسیار ارادت دارند!
طراحی تقویم محتوا حتی برای دادن انگیزهٔ تولید محتوای مستمر و منظم برای برند شخصی خودمان هم مفید است.
تقویمی مهمتر از تقویم سال نو!
شاید کمی شوخی باشد اما تقویم محتوا برای کسبوکاری که میخواهد روی تولید محتوا سرمایهگذاری کند و مسیر بازاریابی محتوایی را درست بچیند یا در نتایج گوگل جایگاه خوبی کسب کند نقش بسیار تعیینکنندهایتری از تقویم سال نو دارد. انتشار منظم محتوا در وبسایت و بیشتر شبکههای اجتماعی که جزو فاکتورهای مهم سئو است، بدون داشتن تقویم محتوا مشکل است.