استراتژی های بازاریابی محتوا

استراتژی های بازیابی محتوا

استراتژی های بازاریابی محتوا

آنچه خواهید خواند

استراتژی های بازاریابی محتوا

استراتژی های بازاریابی محتوا ، تنها مختص یک کسب و کار خاص نیست بلکه لازمه هر کسب و کاریست که در تلاش است بهتر دیده شود و محصول و خدماتش با آمار بالاتری عرضه شود. گاهی این استراتژی ها برای دستیابی به اهداف تجاری مورد  استفاده  قرار می گیرد. یک استراتژی محتوا زمانی موفق  خواهد بود که بتواند، مخاطبان مورد نظر شما را جذب کند و متمایل به فروش کند و حتی پس از خرید نیز آنها را درگیر خود کند.

اگر یکی از اهداف تجاری شما شناخته شدن بهتر  نام تجاریتان باشد. برای رسیدن یه این هدف ممکن است یک استراتژی محتوا را که بر SEO متمرکز است پیاده سازی کنید تا  ترافیک و بازدید از  وب سایت افزایش یابد و محصولات یا خدمات شما بهتر دیده شوند. سئو شما نیز در نتایج موتورهای جستجو، بهبود یابد.

زمانی که شما از استراتژیهای بازاریابی محتوا به صورت برنامه ریزی شده استفاده می کنید.  می توانید تولید محتوای با کیفیت بالا داشته باشید که خود  سبب ایجاد اعتماد در بین مخاطبان  گذشته تان، جذب مخاطبان جدید می شود.

در واقع، پایه و اساس جذب یک مشتری خوب و تبدیل آن به یک مشتری دائمی ایجاد یک محتوای خوب ، مفید برای مخاطب است  که از چارچوب بازاریابی ورودی پیروی می کند.

حال سوال اینجاست که از چه استراتژی هایی محتوایی استفاده کنیم تا علاوه بر جذب مخاطب آن را به مشتری دائمی تبدیل کنیم؟؟

برای تولید یک محتوای با ارزش باید ابتدا بدانید ؟

  • مطالب و محتوای تولید شده شما را چه کسانی مطالعه می کنند ؟

شما باید بدانید برای چه کسانی با چه علائق و نیازمندی هایی محتوا تولید می کنید. محتوا  شما باید برای انها جذاب، مفید و کاربردی باشد تا تمایل داشته باشند  محتوای شما را بخوانند، به اشتراک بگذارند و برای محتوای بعدی شما ، شما را دنبال کنند. اما اگر شما بخواهید جامعه مخاطبانتان را درنظر بگیرید ممکن است بیش از یک نوع مخاطب داشته باشید، بنابراین استراتژی محتوای شما نیز باید بیش از یک نوع کاربر را پاسخگو باشد. بنابراین بایستی محتوای کلی بنویسید. شما همچنین می توانید برای پوشش دادن انواع مخاطبانتان، محتواها گوناگون در شبک های مجازی تولید کنید تا محتواهای متناسب با هر شخص را ارائه دهید.

  • محتوای تولید شده شما چه مشکلی را برای مخاطبانتان حل خواهد کرد؟

هدف تنها تولید محتوا نیست، هدف ما ایجاد رضایتمندی در مشتری است زمانی که محتوای تولید شده ما، بتواند مشکلی از مخاطب حل کند، ایده ای به او بدهد، اطلاعاتی مفید به او انتقال دهد نه تنها او را از مشتری عادی به مشتری همیشگی شما تبدیل می کند. بلکه می تواند در اشتراک محتوا شما با سایرین نیز دخیل باشد.

  • چه محتوایی تولید کنیم که ما را متمایز کند؟

شما محتوایی را تولید می کنید که با کسب و کارتان مرتبط است. بهتر است از قبل از تولید محتوا، رقبای خود را بررسی کنید و محتوایی غیر از آنچه رقبایتان تولید کرده یجاد کنید. به گونه ای خود را متمایز کنید. محتوایی یکتا و منحصر به فرد داشته باشید. نه محتوایی تکراری و یکنواخت.